SVAMP 😋

Det kÀndes fint att fÄ vakna bredvid gubben imorse. Normalt har han jobbat flera timmar nÀr jag kliver upp. Förra helgen hjÀlpte han Ànkan pÄ lördan och jag Äkte till Huddinge pÄ söndan sÄ dÄ sÄgs vi knappt heller. Men idag sÄ! 
 
Jag bröt morgonpromenaden efter nĂ„n kilometer för dels trĂ€ffade jag pĂ„ jĂ€gare pĂ„ vĂ€gen plus att jag inte Ă€tit frukost vilken började kĂ€nnas i huvudet --> blodsockret. Det Ă€r jĂ€tteskönt att jĂ€garna skjuter av lite vildsvin och bra att de sĂ€tter upp skyltar sĂ„ man kan undvika skogspromenaderna under jakten 🐗 Efter frukost gick maken över till grannen medan jag diskade. Bamse var jĂ€tteorolig sĂ„ jag fick avbryta disken och gĂ„ ut med honom igen. Han Ă€r sĂ„ duktig som sĂ€ger till. Jag gick bort till grannen för att se om jag fick sĂ€llskap. Fick höra att en coronasjuk arbetare hade jobbat pĂ„ gĂ„rden sĂ„ nu mĂ„ste maskinerna saneras mm. SĂ„ tanklöst att utsĂ€tta andra bara för att man sjĂ€lv mĂ„r "bra". Jag fortsatte sjĂ€lv pĂ„ promenad. TrĂ€ffade en annan granne som skĂ€nkte en pĂ„se trattkantareller till oss. De har kommit nu, sa hon, och hennes schĂ€fer hjĂ€lper henne att hitta dem 🐕
 
 
PĂ„ eftermiddagen gick maken och jag ut till de stĂ€llen vi brukar hitta svamp. Det gjorde vi idag oxĂ„. Fem stycken! Årets första... och kanske sista?

 
Till middag förvĂ€llde och stekte jag svampen, gjorde hamburgare med lök, vitlök och persilja samt spaghetti. Jisses sĂ„ gott med de smörstekta kantarellerna đŸ€€
 
Paltkoma i tv-soffan medan vi sĂ„g Guy Martin slĂ„ vĂ€rldsrekord i fart 🏎 Lite hajar pĂ„ det 🩈 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0