😅

 
Vilket hĂ€rligt litet meddelande som lĂ„g pĂ„ golvet i Ugglebo nĂ€r jag kikade in dĂ€r pĂ„ em. Antar att det kommer frĂ„n en lyckokaka đŸ„  men jag minns inte ens nĂ€r jag Ă„t en sĂ„n senast. Ett litet mysterium att den hamnat dĂ€r Ă€r det oxĂ„... men faktum Ă€r att jag redan idag kĂ€nner mig mer energisk Ă€n igĂ„r, sĂ„ jag vĂ€lkomnar nĂ€sta vecka 😃

 
IgÄr fick jag för mig att jag skulle gÄ till kyrkan idag. I flera Är har tisdagsmÀssan i Huddinge fÄtt vara min huvudgudstjÀnst men jag har ju inte varit dÀr pÄ en tisdag sen i februari. Det kÀndes jÀtteroligt att klÀ sig lite fint (dvs riktiga byxor och inga mjukisar) samt sÀtta lite fÀrg pÄ ögonen. 

 
VÄrfruberga-HÀrads församling har tre kyrkor. Jag har tidigare firat mÀssa i tvÄ men idag hade de högmÀssa i den jag inte varit i - Fogdö kyrka. Den har anor frÄn 1100-talet och förmodligen var det hÀr cistercienser-nunnorna firade sina gudstjÀnster innan VÄrfruberga kloster stod klart pÄ 1200-talet. Det var en fin corona-anpassad högmÀssa dÀr vinkalken fick stÄ kvar pÄ altaret och avstÄndet hölls pÄ vÀg fram för att fÄ ta emot brödet.
 
St Martin av Tours
 
NĂ€r jag kom hem fikade maken och jag, sen gick vi lĂ„ngpromenad tillsammans. Det ska inte bli nĂ„t bra vĂ€der i veckan men jag bestĂ€mde mig för att duscha hundarna och tvĂ€tta deras selar Ă€ndĂ„. NĂ„n mĂ„tta pĂ„ skitigheten fĂ„r det vara... tittade lite pĂ„ tv, gick igenom lite papper i Ugglebo och lagade middag - korv stroganoff đŸ„˜ Ligger ff i fĂ„töljen och jĂ€ser, det var sĂ„ himla gott att jag Ă„t för mycket 😋 
 
PÄ kvÀllens meny, efter Egyptens mumier pÄ National Geographic, stÄr promenad, dusch och Top Dog... det kan rÀcka.

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0