Kalas-helg 🎂

GĂ„rdagen tillbringade jag mest med att knyppla. Maken rullade stock uppifrĂ„n berget dĂ€r han högg ner den lutande tallen i vĂ„ras, och högg ved sĂ„ vi kunde bada tunna pĂ„ kvĂ€llen. Supermysigt som vanligt đŸ§ŒÂ 
  
Idag har jag och dogsen varit pĂ„ kalas. Äldsta barnbarnet Ängla fyllde 13 Ă„r i fredags. Kommer fortfarande ihĂ„g den dag hon föddes. Jag hade vĂ€ntat pĂ„ "samtalet" hela natten, satt och kollade telefonen under morgonbönen pĂ„ jobbet och strax efter kom det, "samtalet", och jag grĂ€t floder. En arbetskamrat stĂ€ngde till kontorsdörren i tron att nĂ„t illa hade hĂ€nt. I sjĂ€lva verket ville jag grĂ„ta mina glĂ€djetĂ„rar sĂ„ hela vĂ€rlden sĂ„g det. Vi fick dock inte komma och hĂ€lsa pĂ„ förrĂ€n tvĂ„ dagar senare, som idag alltsĂ„, för hon hade nĂ„t fel pĂ„ en lunga som de ville se lĂ€ktes ihop som det skulle. Det gjorde det. Och nu dansar hon pĂ„ en musikvideo av Max Martin för att informera folk i Ghana om hur man minskar smittspridningen av corona. https://8sidor.se/kultur/2020/10/en-dans-mot-viruset-corona/ Otroligt liv man lever egentligen 💃
 
Hon har blivit sĂ„ stor 😭
 
Kanelbullens dag idag
 
Mötte upp maken hos sonen och svÀrdottern, Ät pizza, hÀmtade upp fotoalbum efter min morbror som jag inte velat kasta. De ska hem till min mamma nÀsta helg... och inte minst fÄtt goa kramar av Wille. 
 
PÀ vÀgen hem hÀmtade jag upp Novas hamster som jag ska passa nÄgra dagar. 

Hon har det sjÀlvklara namnet "Twilight Sparkle". NÀr mina barn var smÄ hade vi en eldbuks-salamander som hette "Lady Lovelylocks", what else liksom?
 
Nu har vovvarna fÄtt en sen middag och en blöt kvÀllspromenad, Twilight Sparkle Àr installerad pÄ Ragnars bur och jag funderar pÄ sÀngen... ska bara förfÀrdiga en idé inkluderande knyppling och kassettband 
 

Godnatt vĂ€rlden 🌍 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0