Äventyrs-fredag

 
Imorse ringde väckarklockan! Det är inte ofta jag behöver vakna till en sån 😃 Efter morgonbestyren åkte maken, jag och hundarna ut i buschen. Vi har hjälpt en jobbarkompis till maken med hans lantställe. Supermysigt plejs mitt inne i skogen, en fd skogvaktarbostad.
 
 
Hundarna har strosat fritt hela dagen och sen vi fyllt en släpkärra skrot fick jag fripass och kunde sitta och sticka 🧶 en stund medan gubbarna klättrade runt på ladutaket och spikade plåt.
 
 
Men så där helt idylliskt fick det inte vara. Växellådan på makens bil rasade, tack och lov när vi kom in på gårdsplanen på förmiddagen och inte tidigare... eller senare... så sonen fick komma och hämta oss. De hjälpte oxå till med Lill-traktorn en stund till Willes lycka.
 
 
Det blev lite omvägar hem, bla via svärmor vars bil maken får låna ett par dagar tills hans blivit reparerad.
 
Så kan det gå 🤗 Over and out 🤗

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0