Nät-jakt...

... har för oss de senaste dagarna fått en ny betydelse. Vanligtvis handlar det om att maken och jag springer runt i huset med mobilerna och försöker få tag i bättre nätuppkoppling 🕸 I lördags när maken skulle grilla fisk lyckades hundarna få tag i ett grill-nät. Vi grillade högrevsburgare förra onsdagen så nätet luktade väl oemotståndligt för små nosar, men hur jyckarna fick tag i nätet vet jag inte för det låg på en (som vi trodde) chihuahua-säker höjd. Helt plötsligt såg vi att de höll på med nåt i ett hörn och min första tanke var att de fått tag i den lilla musen 🐀 som brukar äta fågelfrö från botten i Ragnars voljär... men det var alltså grillnätet. Och de hade hunnit smaska i sig en stor del av det. Nätjakt sen i lördags har gått ut på att kolla hundbajset 💩 Ut i buskar och ner i diken, med ficklampa om det är mörkt. Bamse verkar ha varit mest glupsk för han har skitit plasttrådar i två dagar medan Rambo la en plasttråds-pizza på sovrumsmattan häromnatten. För andra dagen i rad har det som nu kommer ur dem sett ut som sånt som ska komma ur dem 💩 Nu kan vi återgå åt vår "vanliga" "nätjakt" härhemma.
 
Några dimridåer från imorse

Färg!
 
Tre havsörnar! 
 
Sen mognad är lika vacker som den tidiga, och all mognad däremellan 🥰
 
Idag hade jag sotarbesök. Han kom släpande på alla sina pinaler men använde ingenting. "Vi har inte använt spisen sen 2011", sa jag. "Nähä", sa han och så pratade vi papegojor några minuter innan han släpade ner sina grejer till bilen igen. I övrigt har jag knypplat mönster till mina disktrasor och jobbat nån dryg timme för föreningen Knyppelpinnarna.

"Pandora" samt "Udd och stad"
 
 
Fin kvällspromenad. Första gången på länge som jag såg månen 🌕 
 
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0