PirrđŸŒč

 
TĂ€nkte pĂ„ det hĂ€romdagen men glömde bort det ... Men just idag det Ă€r 15 Ă„r sen jag vigdes till diakon. En synnerligen pirrig morgon, en eftermiddag i nĂ€rheten av eufori och en kvĂ€ll nĂ€r jag kröp upp i soffan iförd diakondrĂ€kten bara för att fĂ„ kĂ€nna att det var pĂ„ riktigt. Fem Ă„rs studier. Andlig brottningsmatch! Spott och spe! Glida pĂ„ rĂ€kmacka! FĂ€rdig! Mycket vatten har runnit under broarna sen dess 💩 
 
 
Efter morgonsysslorna och promenad Ă„kte jag till Solberga och köpte nytt flexikoppel till Bamse. Det gick sönder igĂ„r och jag har rullat upp fem meter nylonlina runt handen nĂ€r vi varit ute och gĂ„tt. Fortsatte till Nykvarn och köpte Chicken Nuggets och landade sĂ„ smĂ„ningom i Botkyrka. Parkerade lĂ€ngs BronsgjutarvĂ€gen och gick promenad nerĂ„t MĂ€laren, förbi bronsĂ„ldersröset, tillbaka till bilen och körde sen upp till Ă€nkan. Jag vill ta med mig barnen och gĂ„ i vĂ„ra gamla hoods nĂ„n dag. Återuppliva minnen!

 
Blev kvar i nĂ€stan tre timmar innan jag kunde köra förbi Hornbach och köpa fiskmat, tanka i HagsĂ€tra och tillslut parkera utanför bĂ€stisen. Ljuvlig zonterapi, massa uppbyggligt snack, Chicken Nuggets med sallad 💜 Jag har ett spĂ€nnande projekt i mina tankar, bĂ€stisen kĂ€nner det som ett pirr i mina fötter. Gick sen en svĂ€ng i skogarna nerĂ„t Tallkrogen till innan jag satte mig bilen igen.
 

NÀr jag Äkte förbi Farsta brandstation hade de utryckning och jag fick för mig att svÀnga "Ät fel hÄll" - istÀllet för hemÄt svÀngde jag mot SkogskyrkogÄrden. Jag hade inget med mig eftersom det blev sÄ spontant sÄ... eftersom jag förstÄtt (eller missförstÄtt) judisk sed sÄ la jag kottar pÄ gravstenarna förvatt visa att jag varit dÀr. Om jag förstÄtt det rÀtt lÀgger judarna stenar, men det hade jag inga med mig sÄ man tager vad man haver...
 
Farsta brandstation 

Morfar, mormor, syrran, morbror och mosters grav
 
Farmor och farfar
 
Jag mĂ„ste köpa med mig nĂ„t nĂ€sta gĂ„ng och sĂ€tta dit 💝
 
NĂ€r jag kom hem hade maken tĂ€nt ljus i hela paviljongen. DĂ€r har vi suttit och pratat nĂ„gra timmar. KĂ€nner mig sĂ„ priviligerad 💟

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0