Städa städa varje freda’ 🧹

Nej, det gör inte jag! Jag städar 1.när det behövs 2.när jag har lust. Ofta sammanfaller det som väl är. Idag blev en sån dag 🧹
 
Imorse gick jag och kollade om marsvinsburen fortfarande var funktionabel. Jag ska låna ut den till en sjuk liten kanin 🐇 Buren har övervintrat under tak bakom gamla dasset. Jag var på väg ut med hundarna så jag satte fast dem i båtvagnen en kort stund. Buren var hel och fin men dammig... desto skitigare var Bamse när jag kom tillbaka. Vete 17 vad han hann gräva i men han såg ut som en panda när jag kom tillbaka 🐼 Det blev dusch för honom när vi kom in från promenaden 👣
 
Åkte och handlade, och när jag kom hem och in tyckte jag att det luktade hundskit i huset. Gick runt och letade men ingenting. Så slog det mig att det var nog blöt hund som luktade. Då blev jag riktigt städsugen 🧹  Längtade efter doften av såpa 🥰 Efter promenad med grannen satte jag igång. Mattorna åkte ut, sängen renbäddades, hela huset dammsögs och skurades. Härlig början på helgen 🥳
 
Mindre härligt var samtalet till a-kassan. Jag tyckte det lät konstigt när jag ringde den 1/7 och sa att "nu är jag arbetslös, vad gör jag?" och fick svaret att "45 dagars karens är 9 veckor, vi ser att du är registrerad hos Arbetsförmedlingen och vi hör av oss då efter karensen"... nåt i den stilen. Förstod inte riktigt men tänkte att de är väl sammanlänkade med AF på nåt sätt och får del av deras uppgifter. Självklart är det inte så enkelt. Idag pratade jag med nån på a-kassan som visste vad han pratade om och sen fick jag sitta och fylla i vad jag gjort vecka för vecka sen 1/7, skicka in arbetsgivarintyg osv osv... det tog över 2 timmar och nu ser jag fram emot 6 veckors handläggningstid 🙄 Jag får ringa igen på måndag och be dem kolla att jag gjort rätt samt försäkra mig om att inkomstförsäkringen kommer igång samtidigt. Skulle inte förvåna mig om de kräver samma uppgifter som a-kassan ville ha... Nå, ibland är det bekvämare att förtränga verkligheten än att ta itu med den. Det straffar sig i längden 😰 Jag borde fattat bättre! 

Jaja, en i övrigt fin dag är slut. Jag är trött 😑 Ska kolla om jag hittar John Blund 👋

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0