Svampletarmåndag

Alltså, jag ser Facebook översvämmas av svamp... och jag hittar inte en enda! Under morgonpromenaden idag gick jag lite längre än jag brukar på morgnarna, ut i skogen... nope! Inte en enda svamp! Jo, några som jag absolut inte vill lägga i stekpannan, men inte heller dessa exemplar fanns i nåt överflöd. 

Ovanlig färg på svamp
 
Jag gick hem och stickade en stund. Efter lunch gick grannen och jag ut och letade längs stigar jag alltid hittat svamp vid. Inte heller denna promenad inbringade en enda svamp.
 
 
Fortsatte sticka till maken kom hem. Då fick han hjälpa mig att klippa bort en metallbit som fastnat i Ragnars näbb. Jag hittar inte far han fått loss den ifrån. Såg lite tufft ut med "smycket" i näbben, men han var märkbart irriterad på att ha den sittandes fast.
 
Ikväll har ett stekt ägg samt spader och klöver förfärdigats
 
Nåväl, vad är en bal på slottet? Sova kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0