Annandag påsk ❄️

Snön vräkte ner redan vid fem imorse. När jag gick ut med hundarna vid halv nio var det vitt ute och det snöade fortfarande. April är kontrasternas månad. Igår sol och vår, idag vinter.
 
 
Ikväll är snön nästan borta.
 
Idag har jag börjat med AIP (autoimmuna protokollet) igen. Har haft en del värk på sistone och jag är övertygad om att det handlar om kosten. Vet sen tidigare att jag mår bättre av att utesluta mjölmat helt. Hoppade över frukost för jag hade inget bra hemma, men gjorde kållåda på morötter, vitkål, köttfärs, lök och kokosgrädde till lunch då köttfärsen tinat hjälpligt, sen åkte vi och storhandlade AIP-vänligt.
 
Kållåda  
 
Vi plockade in ren disk i husbilen, tog ut hundburarna till min bil och småfixade innan middan. Maken ville hellre ha varmkorv medan jag svullade i mig brysselkål, champinjoner och bacon. AIP är väldigt gott tycker jag. 

 
Efter middagen började jag packa till imorgon och rulla köttbullar AIP-style.
 
Mycket persilja och potatismjöl som bindningsmedel gör det lätt att forma fasta små köttbullar 😋
 
Efter väl förättat värv slog vi oss lösa på några jordgubbar 🍓 Mumsfilibabba 😋
 
 
... och nu är kvällspromenaden klar 🐾👣🐾
 
🌍 Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0