Årets 15:e fredag

Kan vara värt att nämna då året började med en fredag. Vaknade flera gånger imorse. Maken fick larm (han har beredskap), maken åkte till jobbet, en fågel satt och knackade på räcket utanför sovrumsfönstret (jag tror det är  småfåglarna som öppnar solrosfröna så) och till sist DOINK. Jag rusade upp och ut i bara nattlinnet. Jodå, en bofink hade flugit in i fönstret. Vårens tredje. En bofink och en grönfink har tidigare kört ihjäl sig mot vår paviljong, denna mot köksfönstret. På den hårda dunsen och sättet den låg på förstod jag direkt att räddningsaktioner var lönlösa. Försökte somna om, men det fick inte. Klockan var inte sju slagen när jag valde att kliva upp.
 
 
Snurrade runt ett par timmar. Disk, tvätt, promenad, begravde fågeln, allt på en gång och efter varandra. Vid tio satte jag i telefon i 3,5 timme. Två damer fick prata av sig medan jag knypplade två gröna maskar 🐛 De sydde jag på varsin sida av det fula knypplade äpplet jag tänkte skicka med till utställningen i sommar. Ska fundera på om det ska duga.
 
 
Sen snurrade det på igen. Rambo hade bajsat löst på nystickade mattan på dass, när den var skurad och slängd i maskin, rastades hundar och sen sprang jag mellan kaminen i badtunnan och köttgrytan på spisen. Efter middagen fortsatte jag att knyppla salladshuvud... det liknade mer en brysselkål... fast nä, det blir nog en persiljekvist🌿 Vi får se imorgon.
 
 
Dagen avslutades med 2 timmar i tunnan. 

💚 Sov gott 💚

Kommentarer
Postat av: Gabriella Åkerström

Hej! Jag har letat och letat efter mönster på en stickad tröja med Pippi på, jag hade en som barn och vill nu sticka en till min dotter. Hittade på en annan blogg att du möjligtvis hade ett som jag så gärna vill köpa av dig! 😃🐝

2021-04-17 @ 09:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0