Flitig lördag

Idag har maken vaxat båt och eldat tunna. Under tiden har jag diskat, storstädat bad- och sovrum, tvättat ett par tvättar, bakat bananbröd, lagat laxbullar och gjort rent i akvariet.
 
 
Mina tankar har snurrat kring Svenska kyrkans  broderitävling som jag gärna skulle vilja delta i. Kan jag? Törs jag? Hinner jag? Multeum har svarat att det blir "Konst i skyltfönster" från den 22 maj med utställningar och andra vandringar eftersom Konstslingan måste ställas in. Det betyder att jag skulle behöva jobba på ett par disktrasor till plus en utomhusstickning! Det blev en hel del kul på en gång! 

Vi grillade entrecôte, ugnsbakade morot och palsternacka till och åt ute i paviljongen regnet till trots. Efter ett par timmar i tunnan blev det tv och två ugglor 🦉🦉 
 
 
🌏 Sov gott världen 🌎 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0