Knyppelsöndag 📍

Jag hade kunnat ta upp rubriktemat: Kan man knyppla en och fortsatt med ett salladshuvud...? På den frågan kan man säkert svara ja, men den här helgen blev svaret nej. Det ska bli trädgårdsutställning på spetsmuséet i Vadstena i sommar på tema "frukt och grönt". Vår knyppelförening tänkte delta i den. Till att börja med har det varit lite tunt med deltagare men de senaste veckorna har det rasslat till och vi har fått in allt möjligt smått och gott. Resultatet visar jag när vårt gemensamma alster hänger där det ska. För ett par veckor sen knypplade jag en banan 🍌 en lök 🧅 och ett fult äpple 🍎 Jag har oxå haft en idé om ett salladshuvud 🥬... I fredags knypplade jag två spegelvända maskar och prydde äpplet med 🐛 Äpplet blev lite roligare tycker jag. På kvällen började jag frejdigt med salladen. Tänkte göra en vågig remsa och snurra ihop den. Insåg innan jag började att jag nog behövde tjockare garn, så jag tog ett grönt virkgarn i bomull 🧶 Insåg efter första "bågen" att jag varit alldeles för snål med storleken, men tänkte att det får väl bli en brysselkål då 🥬 
 
 
Insåg innan den vågiga remsan ens lämnat knyppeldynan att min idé inte höll överhuvdtaget nånstans, men såg att formen påminde om något, en persilja kanske...🌿 Ibland får man bara låta fantasin flöda! Idag knypplade jag två mindre blad och satte ihop dem med hjälp av floristpinnar. Jag ser förstås alla olikheter man kan mellan min skapelse och en persiljekvist, men det blev iallafall något 🌿

Mina brokiga bidrag till utställningen 🌿🍌🧅🍎🐛😂
 
Vi har tillbringat hela denna fantastiska söndag utomhus. Make och son har jobbat med båtarna, jag har knypplat och gått kortare promenader. Bamse har varit sjuk och det har kommit både fram och bak 💩 🤮 så han har inte orkat gå så långt. Lyssnade/tittade på gudstjänsten från Vantör medan pinnarna gick över dynan. 
 
Splish splash he's taking a bath.
 
Citronfjärilar på vitsippor var det gott om idag.
 
Framåt kvällen åkte sonen hem igen, då var tomten återställd och alla båtar och bilar på nya platser vilket kommer göra det lättare för manfolket att meka. 

Nu ska det bli skönt att krypa ner mellan rena lakan och spännande att vakna upp imorgon för att se om solen tagit på mitt vinterbleka skinn 🌞 
 
🍌🧅 Godnatt världen 🍎🌿

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0