Måndagsutflykt

Vi har en råbock som gått här hela vintern. Den har blivit mer och mer van vid oss och det märktes tydligt imorse. Jag gick ut med hundarna i kort koppel för den stod och mumsade på Ragnars ratade frön vilka innehåller blandannat fruktpellets. Bocken gick ut på vägen och höll koll på oss medan jag gick så nära bodarna jag kunde. Han accepterade tillochmed att hundarna skällde som galningar. När vi kommit till bommen spatserade han upp till fågelmataren och fortsatte mumsa, men när ett äldre par kom borta på vägen flydde han raskt upp i skogen bakom vårt hus. Han börjar kännas mer och mer som vårt husdjur 🦌
 
 
Idag åkte jag iväg till Skokloster och hängde ett tag. 


Jag skulle hämta blandannat ett campingbord hos nästäldsta. Äldsta var oxå där på besök så vi fick en mysig timme ihop.
 
 
Efter att äldsta åkt vidare gick jag och nästäldsta med sin yngsta och alla hundar på långpromenad. Det är ett underskattat sätt att umgås! Hur mysigt som helst!
👣👣🐾🐾🐾🐾👣
 
Juni, Chip, Bamse och Rambo

Ikväll har det som vanligt inte hänt mycket. Jag har letat reda på ett tyg jag ska sy skyddsöverdrag till campingstolarna av. Efter middagen blev det tv och stickor 🧶 Nu är badrumsmattan klar ✔️ 
 
Mönster: 3, 3x8, 3x10, 3x12, 3x14, 3,x12, 3x10, 3x8, 4 😅
 
Återstår endast sängen ❤️

❤️ Take care out there ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0