Söndagsprojekt

Vaknade upp till en solig morgon i husbilen som står parkerad bakom våra bodar på tomten. Man har inte roligare än man gör sig!
 
Varför sover vi i bilen hemma, undrar dom nog... eller så är det ekorren som är spännande 🐿 
 
Jag har tänkt ett tag att jag behöver få koll på skafferiet. Kanske avigt att sätta igång med stora projekt på en söndag, vilodagen, men jag har rätt många vilodagar i veckan f.n så jag satte nu igång när lusten fanns!
 
 
Allt åkte ut på olika ställen i köket. Tog min örthylla i hallen oxå för jag ville frigöra glasburkar. Några örter sparade jag, några slängde jag (det är snart säsong igen) och resten blandade jag ihop till ett thé: rölleka, hallonblad, rödklöver, brännässlor och chokladmynta. Vi får se hur det blev när jag provar det.
 
 
När jag började få koll på skafferiet började jag baka och laga mat. Jag ska upp till föräldrarna på tisdag och deras bananbröd och fröknäcke är slut så det vill jag ha med mig.
 
Tidig eftermiddag tog vi fikapaus i det fortfarande fina vädret, men molnen gade börjat tillta.
 
Fixade en köttfärsås samt drygt 40 AIP-köttbullar, 8 pannbiffar till maken (middag och matlåda) och mat till hundarna. Och så kokade jag en karott ris till på tisdag för då står räk- och krabbkakor med apelsinsås på menyn!
 
Fröknäcke på gång 😋

Det tog resten av eftermiddagen.
 
 
Efter middagen väntade en jättedisk ...
 
 
... men vad gjorde väl det? Snön vräkte ner ❄️ 
 
 
Tv och badrumsmatte-stickning fick avsluta dagen.
 
 
Såg "A star is born" för 100 år sen med Barbara Streisand och Kris Kristofferson. Det var kul att se den nya (tredje faktiskt) versionen med Lady Gaga och Bradley Cooper. Vill minnas att Kris körde ihjäl sig? Det gjorde inte Bradley. Skulle vara kul att se den första från 1954 som i sin tur baserades på en film från 1937 som hette Hollywood 🎥 
 
Kvällspromenaden var inge kul. Blötsnö ❄️

 
💚 Sov gott 💚

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0