Andra arbetsdagen

Tranor från gärdet
lyfter i morgondiset 
Trumpetfanfarer

(null)

Arbetsdagen började i Tveta kyrka där vi hade möte med arbetslaget för Hovsjö-Tveta.

(null)
Tveta kyrka

(null)
Man ser Hovsjö från Tveta kyrka. 

Då mötet slutade tidigare än jag skrivit upp så jag körde upp till Hovsjö för att lokalisera mig lite. Jag kommer ha en del av min tjänst i Hovsjö, men har aldrig varit där. Vaktmästaren jobbade med fönstren i kyrkan så jag blev insläppt och fick titta runt lite. 

(null)

(null)

Jag gick in på mataffären i jakt på lunch men hittade inget jag ville ha/kunde äta så det blev 1,5 kg bananer, två bananer ur klasen fick utgöra lunch tillsammans med några medhavda gulplommon hemifrån 🍌 

Efter denna mini-exposure letade jag reda på garaget under St. Ragnhildsgården där jag har mitt arbetsrum och tog hissen upp. Eftermiddagen ägnades åt jakt på olika IT-personer, både på mitt förra jobb då de glömt släcka min e-post, och på nya för att se när jag kan få en dator samt en installation för att läsa mail på telefonen. Det blev inte klart idag, så när jag pratat med en kollega om diakoni och morgondagens diakonimottagning mm åkte jag hem. Klockan hade hunnit bli halv fyra och det kändes onödigt att bara sitta av tiden 🕞 Tids nog kommer jag få jobba övertid, så mycket har jag klart för mig.

(null)
Bra pris på spetskål gjorde att jag böt ut vitkålen. Blev jättegott 🥬 

Kompletteringshandlade i Solberga så jag kunde göra kållåda till middag idag inkl matlådor damt squash-plättar imorgon. Arbetslivet blir lättare med matlåda 😁

(null)
Amiral på  Echinacea vid Tveta kyrka ⛪️ 

Nu tänker jag snart ta sistanaden så jag kan krypa ner sen 💤 

⛪️ Godnatt världen 🥬










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0