Femte arbetsdagen


(null)

Today I got this sweet message from a friend in the Phillipines. I didn’t know it was International Dogs Day. The picture is from the first day on our vacation which he modified with love 💙
🐕‍🦺 🦮 🐩 🐕 🐶 🐕 🐩 🦮 🐕‍🦺

Hela veckan har jag gått upp före klockan sex, så även idag. Det är skönt att ha tid, tid att göra min ryggympa och gå en kilometer med hundarna innan vi åker. Jag ska försöka behålla dessa goda vanor. Eftersom jag var snabb idag hann jag dessutom svara på föreningsmail och kontakta ABF om min egen knyppelkurs. 

Arbetsdagen rusade verkligen idag och helt plötsligt var det dax att åka hem. Jag fick tag på folk jag behövde få tag i, var med på morgonbön, fick nycklar till Hovsjö kyrka, min dator och telefon var klara så jag kunde hämta dem och installera lösenord och få en genomgång av funktioner. Lön är det sämre med då mitt förra jobb inte släppt mig så jag kan komma in i nya jobbets system. Det var samma med mailen, det är därför det dröjt. 

Efter lunch åkte jag och en kollega till Brunnsängs kyrka och planerade en diakonidag vi ska ha om en månad. 
 (null)
Marängkakan med bär som vi fick i Brunnsäng var underbart god. Måste fråga om receptet 😋

(null)

(null)
Altartavlan i Brunnsäng är speciell. Det är en triptyk bestående av 15 akvareller av Sven H Johansson. Jag trodde det var barnteckningar när jag såg den på håll och blev väldigt glad av den, men vid närmare påseende syntes det att den var mer genomtänkt… eller hur jag ska uttrycka mig…

Åter på jobbet gick jag igenom mail och pillade på telefonen, som är ett helt annat märke än de jag är van vid, tills det var dax att åka hem.

Jag hämtade hundarna och gick ut med dem när jag kom hem, maken fick handla, men ikväll ska han få ta sistanaden eftersom jag både lagat mat, Wallenbergare och fried rice, och diskat 🥣

Framåt och hemåt
ilar mina pälsklingar
i sträckta koppel

(null)

Imorgonbitti ringer ingen väckarklocka ⏰ 

📞 Godnatt världen 🖥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0