Första arbetsdagen

(null)
Bra visdomsord i almanackan inför denna vecka 👍

Jag hade bett maken väcka mig vid 6 så jag kunde få en lugn morgon. Efter morgonsysslorna gick jag en sval skön promenad med hundarna innan jag satte mig i bilen och åkte iväg. Jag var mer nervös över att lämna hundarna på nytt dagis än att själv börja jobba. Tänk så blödig man kan vara! Men personalen var trevlig och de skulle få sitta i de småtjejernas bås eftersom de är kastrerade och de hade rätt gott om småkillar, iallafall när jag var där på besök i somras.

(null)

Jag kom 40 minuter före min introduktionsmorgon med chefen, men sprang på henne i dörren. Hon hade en jättefin orkidé i famnen som hon var på väg att ställa på mitt bord ❤️ Vi började direkt. Först en rundvandring och presentationsrunda med alla vi mötte på vår väg, sen information och samtal kring jobbet i stort och smått innan jag blev bjuden på lunch.

(null)
Utsikten från min arbetsplats - St. Ragnhilds kyrka ⛪️ 

Innan eftermiddagens intro i diakonin surrade jag lite med min rumskompis som oxå gav mig första lektionen i hur jobbtelefonen funkade. 

Efter diakoni-introt var mitt huvud fullt, så tack och lov såg chefen mig när jag gick förbi hennes rum i jakt på en trappa som skulle ta mig upp en våning till mitt rum. Hon frågade om jag hittade tillbaka till garaget dit hon visat mig på förmiddagen att jag kunde ställa min bil… och jag insåg att jag inte hade en aning  😂😂🤣 Vi slog följe till till hissen som ledde dit 🚙 Eftersom GPS segade lite i garagets radioskugga lyckades jag köra fel på väg ut ur stan, men sen gick allt som på räls. Jag hittade till Nykvarn där jag kunde tanka lite billigare och jag hittade vårt köpcentrum i Solberga där jag kunde inhandla créme fraîche till kvällens torsk samt tuggpinnar till hundarna… och sist men inte minst: jag hittade hem!

(null)
Den supergoda torsken med bacon, senap och gräslök

Efter disken har jag inte gjort ett enda handtag, förutom kvällspromenaden med hundarna.

⛪️ Godnatt världen 🚙










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0