Fredagen den 13:e

Så är vi hemma igen. Vi lämnade Hundholmen och Drottningholm efter frukost och diskning vid 11-snåret.

(null)
👋👋👋

Vi tankade i Slagsta Marina och landade i hemmahamn vid ett-tiden. Maken promenerade hundarna och jag fixade lite lunch, sen kom grannen och hämtade oss med min bil, där har jag ju hundburarna 🐶 

(null)

Vi tog bara med en del av packningen, det som förvarats i väskor och påsar, pga det begränsade utrymmet i bilen med bagageutrymmet fyllt av hundburarna och en plats i baksätet behövdes för en människa. Hemma plockade jag lite i tvätt, inventerade frysen och maken klippte gräsmattan, sen åkte vi tillbaka till båten och plockade ur sängkläder, kylskåpet och andra utrymmen. Till sist åkte vi och handlade. Ägg och créme fraîches stod på inköpslistan men det blev en del annat oxå…

(null)

Lagade en supergod torsk till middag och fortsatte sen med att packa upp, packa om och tvätta. Ringde två sociala samtal och googlade upp adresser och information om de olika kyrkorna jag kommer att jobba i snart. Det ska bli så spännande.

(null)

Hundarna är glada att vara hemma igen… men det blir inte så länge till. Mer om det imorgon 🤗

🧺 Godnatt världen 🧹 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0