Gotlandslogg 4: Vamlingbo

Så är vi återigen hos vännerna i Vamlingbo. Det har blivit en trevlig tradition som startade samma år vi träffade dem på resan i FAE som inkluderade Abu DhabiDubai och  Fujairah inkl en badutflykt i Oman. Då blev vi bjudna till Gotland till hösten och i år är det femte året i rad vi är här.

På vägen från Ljugarn till Vamlingbo köpte vi lite gott.

(null)
Potatis, morötter, tre olika sorters sylt och två olika smaksatta salt 🧂 

(null)
Så spännande med rabbis hålor 🐇

När jag promenerat hundarna och vi hunnit prata lite åkte vi ner till deras husvagn vid havet och hjälpte dem flytta den. Där hittade vi salmbär… och ju mer vi plockade ju mer hittade vi. Det blev nog uppåt 2 liter på en halvtimme! Jag frös ner dem i husbilen och tänker koka sylt i vinter. Jag har ju köpt två burkar som vi kan smaska på till dess.

(null)

(null)

(null)

När vi kom tillbaka pratade vi en stund innan jag tog ut hundarna igen. Nu gick vi runt kyrkan.

(null)

(null)
Vamlingbo kyrkas äldsta delar är från 1200-talet. 

Sen blev det middag och goda samtal… och saffranspannkaka med kokta salmbär vi plockade idag 😋

(null)
Gotländsk saffranspannkaka med grädde och salmbärssylt

Det har regnat lite mer idag, men det mest påfallande är blåsten. Vinden river och sliter i husbilen och har vaggat make och hundar till sömns. Jag ligger och lyssnar till naturens mäktiga ljud och förundras.

☔️ Godnatt världen 💨 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0