Härliga Hemmasöndag

Dagen blev lite mindre härligt virrig än igår. Sista tvätten snurrade, allt som skulle in i husbilen kom dit och det som ska till båten stuvades ner i boden. Akvariefiltren gjordes rent, jag packade relevanta papper och lunch till hundarna som börjar på dagis imorgon 🐶 Grannen kom över på fika och det var skönt att njuta en stund av solen denna sista dag på mitt sabbatsår. Det är nästan 14 månader sedan jag senast var anställd 📞🖥 

(null)

Vi tog rabarberkrämen jag kokade igår till lunch, sen ägnade jag resten av eftermiddagen till Ugglebo, min frizon som blev en ångest-bod. Det är ju de svåraste kartongerna kvar, de med tavlor, ungarnas skolfoton, arvegods mm. Jag höll på länge och vandrade längs memory lane, men det blev en kartong och två kassar mindre. Nu står tre kartonger och två små väggvitrin och väntar på skjuts till pingstkyrkans secondhand, men det är oäääändligt mycket jobb kvar 🥵

(null)
Reagerar du på att det står ORM på kartongen kan jag berätta att det är en förkortning på Ormkärr. Alltså har kartongen stått orörd i något förråd sen vi flyttade från Ormkärr för 7,5 år sen. Och nej, jag kommer inte slänga en enda kartong oöppnad förrän jag hittat mina guldsmycken 😝

Efter middan kröp vi ner i badtunnan igen. En skön avslutning på både dagen, semestern och ledigheten. Vi låg tysta och njöt av det varma vattnet och den svala luften. Jag tänkte tillbaka på året som gått och på sommaren som snart är slut. Jag är så glad över mitt lediga år, men jag är lika glad över att åter få gå i tjänst. Det ska bli spännande att få lära känna Södertälje… och jag är så glad över sommaren då jag återigen kunnat umgås mer naturligt med barn och barnbarn.

(null)

(null)

(null)
Bekki har lärt mig att inte ta så tråkiga foton 😂

Nu ska jag upp om några timmar så det är bäst att gå och knyta sig.

🧺 Godnatt världen 📦 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0