Tredje arbetsdagen

Regntunga skyar

Luften är fuktmättad, sen

bryter solen fram


Arbetsdagen började med diakonmöte, sen morgonandakt på Gåvorna och innan lunch var jag med på diakonimottagning med en kollega. Gåvorna är både fik, samlingsplats och secondhand. I anslutning till lokalerna finns Världsbutiken med rättvisemärkta varor. Där föll jag pladask för en väska sydd av kaffepaket… rättvisemärkta förstås ☕️ På eftermiddagen gick jag ner och köpte den.


(null)


Efter lunch fick jag en liten rundvandring i stan. Först gick vi förbi Försörjningsstöd så jag vet var det ligger när jag ska hänvisa folk, sen Pingstkyrkan som bjuder på lunch några dagar i veckan, där gick vi in och hälsade. En kvinna hade med sig sin 6-månaders supersöta pitbull. Jag frågade om jag fick hälsa på valpen och det fick jag. Hon (pitbullvalpen alltså) blev så uppspelt att jag hux flux satt med hela handen och en del av armen i hennes mun. Hon tuggade mer rejält på min hand och arm med sina valptänder än jag tänkt mig, så ikväll konstaterar jag att jag har ett litet sår, några små blåmärken samt en blåsa efter de vassa tänderna i den kraftiga käken, plus att nåt hoppat snett i handen under långfingret. Typiskt mig att vara så klåfingrig 😂


(null)
Denna festliga figur ingår i ett konstprojekt på stan 😃

Åter på jobbet hade jag andakts- och gudstjänstplanering med prästen i Hovsjö inför morgondagen innan jag gick och fikade. Fikaraster är ett bra sätt att lära känna folk och få veta var de jobbar och vad de gör.

(null)

En stund efter tre smet jag. Jag hämtade hundarna och lämnade av dem hemma, sen åkte jag ner till Mälarsjukhuset och letade reda på Blodcentralen 🩸 Jag anmälde mig som blodgivare i somras då det var brist på blod, men de kunde inte ta emot mig förrän ikväll. Det var tio gånger så omständigt att bli blodgivare här och nu mot när jag var det för 10-15 år sen 🩸Inte så mycket vad gäller frågorna man måste fylla i och så, de var lika, men det var då svårt att höra vad den rara men lågmälda ryskan sa bakom munskyddet och det var oändligt med information. Hela den proceduren tog över en timme innan de stack mig i armen, tackade för min tid och hoppades att allt skulle stämma så de kan välkomna mig som blodgivare 🩸 Jag är 0- och den blodgruppen kan ges till alla, så den är värdefull inom akutvården. Just därför tänkte jag dela med mig tills åldern sätter stopp, jag tror gränsen är 60 år, men det hinner väl bli några påsar om blodprovet godkänns 🩸 

(null)

Hungrig som en varg anlände jag hemmet vid 19-tiden 🐺 Det blev squashplättar med lök 🧅  citron 🍋 och skagenröra 🦐 ikväll 😋

(null)
Jättesqashen vi fick från vännerna i Vamlingbo som oxå fött upp den 🥰 Jag använde bara hälften idag och på den hälften blev både maken och jag proppmätta plus att det blev en diger matlåda åt mig 😋

Maken sover och hundarna har börjat torka efter sistanaden i regnet. Om jag kryper långt ner under täcket tror jag inte att jag märker att hundarna är blöta 😇

(null)

👣 Godnatt världen ☔️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0