Dator- och telefondag

 
Vaknade halv åtta men låg kvar ett tag. Gick och la mig i hyfsad tid igår men tankarna snurrade. Årsmötet, föreningstidningen och en massa olika idéer kring det for fram och tillbaka i huvudet. Tilllslut gick jag upp och duschade varmt, skrev en att-göra-lista och satte mig vid Tvn en stund. Klockan ett somnade jag så himla gott 🕐 
 
När jag stod och diskade ringde en knyppelkompis och vi pratade knyppling, historia och andra knyppelrelaterade saker i över en timme. Så inspirerande! Sen tog jag tag i årsmöteshandlingarna och efter andranaden var det föreningstidningens tur. Den kan nog bli helt ok även denna gång. Pratade med änkan en stund oxå. 

Lite drama hade vi på gården mitt på dagen. Sparvhöken (tror jag) var här och härjade med småfåglarna. Jag trodde den kört fast i rosenbusken men den kom lös och slängde sig våldsamt i backen, dock utan fångst vad jag kunde se.
 
Maken kom hem lagom till jag började med middagen. Han hade slagit huvudet i en stålbalk och mådde inte jättebra. Han sov en halvtimme och tog Alvedon vid middagen, sen blev han bättre. Jag gjorde lasagne 😋 Den blev nästan lika god som den jag gjorde hos föräldrarna i onsdags. Kändes så där lite extra husligt att kunna toppa denna med hemodlad torkad oregano 🌿 
 
 
Nu har jag gått och lagt mig. Fryser 🥶 Har känt mig frusen sen promenaden med barnen i tisdags. Tror det är väderomslaget. Här har det inte regnat, men vi har haft plusgrader hela dagen vilket gör vägarna blöta och hala. Maken tar sistanaden, tack för det 🙏❤️🙏
 
❤️ Sov gott ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0