Från Mälardalen till Roslagskusten

Som alltid när jag ska nånstans en kall vinterdag börjar jag med att kolla bilen, starta den, skrapa bort is och ev sopa ren den från snö ❄️🧹 och kolla annat som kan behöva kollas. Sen gör jag allt annat. På det sättet vet man hur mycket tid man har på sig till "allt annat".
 
Nästan hemma ❤️

Passade på att mata fåglarna oxå. Det är ju inte bara fåglar som äter hos oss. Varje natt kommer minst ett rådjur och två harar oxå 🦌🐇🐇 Som maken utryckte det häromkvällen: "det ser ju ut som en motorväg på vår tomt"
 

Alla fågelfötter, gångarna som hararna gör när magen inte går över snödjupet och så rådjuren klövar kors och tvärs. När jag skulle gå in efter att ha sopat bilen sprang en större skogsmus in i rosbusken. Nu blev det tydligt för mig varför hundarna ska ner med nosarna där efter varje promenad. Hålet uppe på snön har jag inte reflekterat över mer än att jag trodde det var deras nosar som orsakat det, nu såg jag även hålet i vallen. Så klart det är mushål 🐁 Jag skickade ner några frön i hålet och tänkte att musen nog skulle uppskatta lite frukost på sängen 🥰
 
 
Strax efter kl 11.00 var jag uppe hos föräldrarna. Började med en promenad ner till bryggan i det otroliga vintervädret ❄️

 
Sen åkte vi in till Norrtälje där jag följde med pappa till audiologen.
 
 
När jag lämnat föräldrarna på fotvården gick hundarna och jag en finpromenad längs Norrtäljeån 💦 
 
 
Brorsan var oxå upp för att besiktiga föräldrarnas bil, så vi åkte via pizzerian i Gräddö för att få nåt i magen efter väl förrättat värv. Innan jag åkte hem hjälpte jag till med lite småsaker, bland annat ett medicinschema i hopp om att mammas smärtlindring ska hjälpa bättre med ett regelbundet intag. Vi håller tummarna 🤞 
 
Korta hundpromenader både i Roslagen och här hemma före och efter den långa färden. Nu ska det bli skönt att nanna kudde 🛌 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0