Hurra hurra för Guggelutten idag ‼️

Jag somnade faktiskt före kl 23 igår! Ett litet missförstånd gjorde att maken inte väckte mig när han gick vid 6-tiden imorse, men det gjorde inget. Jag vaknade före sju ändå. Jag vill få längre dagar och tänkte testa om det blir/känns så om jag lägger mig tidigare och går upp tidigare. Hittills i vinter har det nattliga tv-tittandet dominerat, och inte för att det gör något när det är konstant mörkt, men nu börjar ljuset återvända. Faktiskt har vi hela 2 timmar och 43 minuters mer dagsljus än under vinterns kortaste dag. Jag längtar efter att få glida ut på altanen en sval vårmorgon med kaffekoppen i hand och njuta kaffet i morgonsolen, invirad i en filt, i en solstol. Mmm ☕️ Den bilden funkar klockan sju 🕖 eller klockan sex 🕕 .. inte klockan elva 🕚 
 
 
Jag klev upp och började dagen vid sju. När jag dukade fram ett par skivor bananbröd till frukost promenerade Bamse förbi mig, blängde surt och fnös ljudligt. Han orkade inte hålla mig sällskap som han brukar utan la sig demonstrativt i puffen med en tung suck. Hela hans lilla fina kropp visade hur fruktansvärt han tyckte det var att gå upp så tidigt. Frukosten, som vi brukar dela, fick jag behålla för mig själv 😂 Divan Rambo rör sig inte alls innan han fått frukost på sängen.
 

Jaja, tänkte jag. De får väl sova då så använder jag tiden. Skalade en frp päron jag fick med mig från föräldrarna och kokade mos på dem 🍐 samtidigt som ett fröknäcke jag lovat föräldrarna skjutsades in i ugnen.
 
 
Medan detta skötte sig själv i ugn och på spis diskade jag, började tacka för alla grattis på Fejjan och så började telefonen ringa. Tre av mina barn plus föräldrarna ringde och grattade innan klockan närmade sig 11 och fyrfotingarna behagade börja röra på sig. -12 grader gjorde promenaden inte alltför lång. Rambos lilla kropp fixar inte riktigt kylan.
 
Efter lunch ringde fjärde barnet och sen gick jag igenom mitt "hemliga projekt". Och nu behöver jag inte hålla det hemligt längre för nu har jag gjort det. Jag har kontaktat ett förlag angående utgivningen av en bok 📖 Fortsättning följer 🔜 
 
I förmiddags ringde en av blomsterfirmorna i stan som ville köra ut ett blombukett på em. Hela dagen har jag funderat kring vem i hela friden som vill skicka blommor till mig på en så ojämn födelsedag. Jag kunde inte lista ut det. När äntligen budet kom sprang jag ut på gården och mötte honom, blommorna var från mina båda äldsta döttrar 🥰 Vilken överraskning 🌺 Jag blev så rörd 🥰
 
 
Blombuketten kom bara en liten stund efter att jag börjat fylla ballonger med vatten. Har sett på ett par ställen hur folk gjort isklot och det ser så häftigt ut. Vi får se hur mina blir. 
 
 
Jag provade med en engångshandske häromkvällen, men alla fingrarna gick av när jag försökte dra av handsken idag 😂😂😂 Men det blev vackra isfingrar som jag ställde på räcket 😁
 
 
Maken kom hem med rosor, tulpaner 🌹🌷🌹🌷🌹🌷 och en prinsess-stubbe.
 

Lugn kväll vid Tvn med stickorna. Nu är hälen klar och jag fortsätter sticka flamingos ner på foten 🦩🦩

Summa summarum --> en underbar dag 🕊
Godnatt världen 🌍 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0