”Konst”ig onsdag 🖌 🧊 🧶

Trots att jag satt uppe till midnatt 🕛 vaknade jag före åtta 🕗 och såg till att inte somna om. 8 timmar räcker gott och väl. Låg och surfade en stund innan jag klev upp och började dagen. Lite bakslag blev det när jag upptäckte att maken tagit med datorn till jobbet ... i all välmening för jag har sagt att den laggar nåt förskräckligt och nu tänkte han vara schysst och lämna den till en kompis som är duktig på datorer ... men just idag skulle jag byta ut tre bilder i min bok och skicka manuset via mail eftersom filen var för stor att skicka in på deras hemsida igår. Nåväl, ett par dagars fördröjning är väl inte hela världen, men det är nervöst att datorn är på vift när jag inte har nån säkerhetskopia! Hädanefter lovar jag mig själv att alltid spara en säkerhetskopia på en USB-sticka 🙏 Må min bok-fil komma hem oskadd, please 🙏
 
Vi köpte hasselnötter till Ragnar i julas. Han får ett par stycken till frukost varje morgon. Är jag långsam slår han näbben i skålen och visar tydligt att han är missnöjd med servicen 🌰😂
 
Våra fina Ancistrus trivs och ynglar av sig. Ursprungligen köpte vi två mörkgrå och två röda som visade sig vara två hanar och två honor. Idag har vi en stor flock i lite olika färgvarianter. Mest mörkgrå, men några röda, några ljusare grå, nån mörkt sandfärgad och ett par fläckiga.
 
När nu mitt planerade bokredigerande inte blev av fick jag hitta på nåt annat. Det blev 3,5 timme med pensel och telefon. Jag ringde änkan som hörde av sig igår för att gratta, men jag hade inte tid att prata då. Idag fick hon hålla mig sällskap på högtalartelefon i över 3 timmar. Riktigt trevligt faktiskt.
 
Painting-by-numbers 
 
Efter andranaden tog jag loss ballongerna från isklumparna jag "planterade" igår. De blev skitläckra 🧊 
 
 
Bakade bananbröd till föräldrarna och gjorde lax till middag när ugnen ändå var varm. Lugn kväll med stickorna vid Tvn.
 
 
Strax dax för kojen 🛌 Godnatt 💤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0