Lill-lördag

Uppe före tuppen, dvs före sju. Hade hunnit duscha och börja med frukosten när väckarklockan ringde. Hann alla övriga morgonsysslor inkl artrosskolan före åtta och kvart över gick vi promenad.
 
Bamse var med som stöd för lillebror 

Klockan nio var vi hos veterinären 🕘 Rambo har haft uppenbart ont i några dagar, piggnat till och blivit dålig igen. Nu gick veterinären igenom honom ordentligt, tog prover och klämde igenom honom. Knäskålarna hoppar tydligen ur led och han kan ha nåt ont åt magtrakten men det var väldigt svårt att ta reda på. Han var lite för tapper under hela undersökningen. Mini-rottweilern kallade sköterskorna honom 💉 Vi gick promenad medan vi väntade på blodproverna 🩸 vilka var bra och vi åkte hem med smärtlindring 💊  Ev återbesök beroende på vad som händer om han blir sämre igen när vi avslutar behandlingen.
 
När vi kom hem fick hundarna "frukost" för Rambo ska ta sin smärtlindring med mat. Själv tog jag tidig lunch och satte sedan igång med styrelsemötet. Drygt fyra timmar senare var jag klar med styrelsemöte, ordföranderuta samt rättningar av föreningstidningen.
 
Något snurrig i kolan gick vi på promenad och lät friskt syre klarna hjärnan. Så skönt! Vi kom inte långt innan vi mötte en joggande tjej med en vinthund och en Grand Danois. Jag drog in mina hundar i kort koppel och ställde mig åt sidan, hälsade glatt och skulle precis börja gå igen. Döm om min förvåning när jag ser hur Rambo lös och ledig ger sig efter den stora hunden och går lös på den. Han nådde ju knappt upp till hälarna på jättejycken! Jag rusade efter och skrek RAAAMBOOO. Tjejen bara skrattade. Jag viftade med kopplet: "Det gick av!?" Ett Flexikoppel! Jag fick tag i vilddjuret och tjejen joggade vidare med sina duktiga hundar. Jag lommade iväg och skämdes...
 
Vadå, har jag gjort nåt fel?
 
Rambo fick gå lös. Han gillade inte det hängande koppelbiten med en plastgrej som drog efter honom i lera och grus... Han stannade flera gånger och vägrade gå, jag tog stumpen och gick hukande en bit men fasiken heller tänkte jag få ryggskott för att han beter sig som en idiot!
 
Nästan hemma var det tvärnit. Inte ett steg till. Kan tro att knäna hoppat ur led både en och två gånger under den fighten!
 
Resten av eftermiddagen och kvällen har han sovit. Fick andra dosen med middagen och det verkar gå bra. De kan tydligen få kräkningar och diarré, men vi hoppas han slipper och att det ska funka.
 
Jag bakade bananbröd och fröknäcke medan jag lagade middag. Det ska föräldrarna få imorgon. Rev morötter och gjorde mjölblandningen till morotsvåfflorna jag ska göra hos dem. Diskade alla stora pottor, plåtar och pannor innan jag sjönk ner vid tv och stickor.
 
 
Fortsatte prata lite varg med ett par grannar över nätet och telefon. Det har observerats varg tvärs över Mälaren, bara ett par km härifrån, så det är inte alls omöjligt att vi har ett ungdjur här. Både spännande och otäckt, men inget jag kan göra nåt åt. Har förstått att jägarna inte är glada och det förstår jag.

Kolmården 2011
 
Nej, det blev inte några åtta timmar natten som var. Inatt är maken kvar på jobbet och mekar husbil och jag ska försöka göra mina 8 timmar nu. Huset doftar av nybakat och hundarna har torkat hjälpligt efter sistanaden. Lovar gott inför natten 💤 
 
Kos och klem ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0