Mys-tisdag

Jag ska aaaldrig mer... säger man ibland när man gjort nåt dumt. Sen gör man om det och känner sig allmänt korkad. Igårkväll hoppade jag över stickningen, men på nåt sätt måste jag tydligen ha nåt för händerna... så vad gör jag? Jag stoppar i mig lakrits. Himmel och plättar så god den där mjuka lakritsen är som finns på Roslagstoppet. Jag brukar stanna till där och köpa den när jag åker upp till föräldrarna. Nu har det ju blivit lite oftare på sistone så jag har ju inte behövt snåla med den, men igårkväll var jag lite överdrivet generös mot mig själv och dessvärre är det inte första gången, knappast sista heller, idiot som jag är. Jäsingen vad ont i magen jag har haft inatt. Det gjorde att jag övervägde att ställa in planerna för dagen...
 
 
... men jag bestämde mig för att segra över lakritsen och gav mig av efter morgonsysslorna. 

Första stopp Hornbach i Fittja där jag köpte fiskmat, en ramlist och pratade lite med en tiggerska som gick runt på parkeringen 🐠 Hon verkade mer pratsugen än nåt annat 🐠 Så fortsatte jag till Stoff&Stil i Kungens kurva och köpte tråd i en passande färg så jag kan sy gardiner av gardintyget sonen och hans flickvän köpt 🧵 Tredje anhalt var sonen som fick palettbladen vi köpte i lördags 🪴 Vi hade bestämt att vi skulle gå ut och gå en stund, men klockan hade hunnit bli så pass mycket att jag frågade om han inte kunde hänga med till yngsta dottern och promenera. Hon och jag hade oxå bestämt promenad. Vi svängde förbi ett zoo i Högdalen som har andra tuggben än de vanliga med kyckling 🍖 Köpte på mig ett gäng tuggben med lamm 🐑 Sen fortsatte sonen, sonsonen och jag till yngsta dottern. 

 
Vi var ute och gick i två timmar. Hundarna fick springa lösa i en rastgård en stund och vi stannade i en lekpark så Wille fick leka. En supermysig eftermiddag förutom ett och annat lakrits-knip 😩 No worrys, jag skyller mig själv 😅

Rambo fick värma sig i vagnen en stund
 
Efter klockan tre satte sig sonen och jag i våra bilar och åkte hem. När jag kom hem var maken redan hemma. Vi satt och vilade en stund i varsin fåtölj medn vi tittade på Big Bang Theory innan jag lagade Pad Thai, det blev så mycket nudlar och grönsaker i förrgår att jag sparade undan lite till idag och stekte upp fläskfilé och champinjoner till. Samtidigt förvällde jag resten av champinjonerna som sjöng på sista versen, frös in svarta bananer och gjorde en köttfärssås till imorgon. Jag har lovat föräldrarna lasagne och ville förbereda lite så det går lätt och fort att när vi kommer hem från ögondoktorn. Tog grovdisken för att underlätta morgondisken så vi kommer iväg i tid. Inget roligt att börja morgonen med stekpannor och stora kastruller. 
 
Lyckoviken och kvällspromenad har fått avrunda detta dygn ❤️ Godnatt världen 🌍 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0