Solen skiner och det är fredag!

Gick och la mig halv två inatt 🕜 Maken kom hem tjugo över tre efter husbilsmeket 🕒 så vi sov länge idag. Jag smög upp vid halv tio och gjorde det jag skulle innan jag tog ut hundarna på promenad 🕤 Idag invigde jag min nya kikare på riktigt, den fick nämligen följa med på vovvenaden. Hittills har jag bara stått i köksfönstret och kikat på fåglarna i fågelmataren. Nu vet jag exakt vilket av alla fågelljud som är blåmesens och så vet jag var tofsmesen tänker boa i år 🐦 
 
 
Men allt var inte bra med att fågelskåda, t.ex ouppmärksamheten över hundarna. Rambo har tagit för vana att kissa på Bamses nysketna korvar 💩 När jag nu tog kikaren från ögat och tittade ner för att se om Bamse stånkat klart så hinner jag precis se hur Rambo tröttnat på att vänta, lyfter benet och kissar på Bamses röv, hela svansen blev knallgul. Det blev helkroppsdusch av bägge pälsklingarna när vi kom hem! Det gjorde oxå att de blöta hundarna fick stanna hemma och passa huset när maken och jag åkte på äventyr till Västerås. Maken hade hittat en husbil han ville titta på 👀 

 
Vi slog till! Den har allt vi vill ha. Bara en dryg meter längre och lite bredare än den vi har nu, så den är inte jättestor utan precis lagom. Men den har en helt annan planering än den vi har som ger bättre utrymme. Vi ser fram emot att hämta den nyservad och genomgången efter påsk 🐣 Den vi har nu tar de som inbyte 🚌
 
När vi kom hem gick vi långpromenad med vovvarna innan jag gick lös på dem med pälsborsten.
 

Snön var helt borta även i skogen och på många ställen var det även helt torrt.
 
 
Maken åkte in till stan och kompletteringshandlade samt köpte vin till imorgon. Jag fixade lite hemma, sen kom han hem med fyra små rätter och räkchips från kinarestaurangen. Inte en chans att vi fick i oss hela anrättningen trots att vi åt för mycket för det var så gott. Kvällen tillbringas liggande och jäsandes i var sin fåtölj.
 
Vilken fantastiskt fredag ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0