Årets första leverans

Sov skitdåligt inatt. Förmodligen lite av en sockerchock efter att ha smällt i mig mängder av chokladpraliner som jag köpte billigt på matrebellerna i förrgår. Det negativa med att handla billigt är att man köper sånt man inte behöver 😂
 
 
Men väckarklockan ringde åtta ⏰ Jag skulle få en UPS-leverans under dagen och jag ville inte bli tagen på sängen 🚚 Kollade leveransinfo och paketet hade lämnat Järfälla kl 7.15. Klädde på mig och la mig på sängen... undrar om de åker över Stockholm eller Enköping och levererar 🤔 Kollade igen vid halv tio-tiden och då stod det att paketet lämnat Västerås kl 9.01! Sjukgymnasten från Joint Academy ringde enl ök kl 10.15 för lägesrapport och när vi la på kom UPS kl 10.34. Underbart! Fri från att passa tider resten av dagen!
 
Inget litet paket 😅
 
Jag tog ut hundarna en sväng och åkte sen in till stan, hämtade ut medicin och ännu ett paket. Maken och jag bestämde att nästa år ska vi ha virkade adventsstjärnor i alla fyra fönstren mot altanen, inte bara i två, och bäst tid att köpa julgrejer är efter jul 🎄 
 
 
Men jag tänker inte börja virka dem nu, har lite annat skoj att göra först. På vägen hem höll jag både på att krocka och köra i diket. Jag hade en stressad bilist i ändan och fick möte på vår kringelikrok-väg, plötsligt tappar bakhjulen fästet och bilen far fram och tillbaka i ett tiotal svängar över vägen. Missade både den mötande bilen och sen högerdiket med några centimeter tillgodo. Efter det höll stressputten bakom mig ett bättre avstånd. Det kändes skönt att jag genom hela händelsen var iskall och glasklar över hur jag skulle hantera bilen. Inget ont som inte har nåt gott med sig.
 
 
Eftermiddagen har gått åt till att lägga sista handen vid föreningstidningen och fortsätta jobba på mitt projekt. Lagade kållåda till maken kom hem som vi åt vid tvn, till Johnny English. När maken lagt sig satt jag kvar vid tvn och broderade. Är inne i ett göra-färdigt-mood... vi får se hur långt jag kommer 😁
 
 
 Godnatt världen 🌍 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0