Årets första snöoväder 🌨

Jag valde tillägget "visdomsord" till min almanacka i år...

Idag har jag levt i 20 791 dagar. Jag tror inte att jag är ensam om att ömsom tänka tillbaka på levda dagar <-- på glädjeämnen och tillkortakommanden, ömsom blicka framåt --> önska, längta och planera dagarna som ligger framför. Ibland rusar man framåt i livet och har svårt att hinna med, ibland finns alldeles för mycket tid att "slå ihjäl"... och sen allt däremellan. Men uppfattningen om tiden kan variera. I olika perspektiv kan samma tidsrymd upplevas som väldigt lång och väldigt kort samtidigt. Även om jag tycker mitt liv gått väldigt fort så har jag samtidigt hunnit med väldigt mycket. Ett liv som inrymt så mycket glädje, så mycket sorg, så mycket förväntan, så många tillkortakommanden. Jag ångrar ingenting i mitt liv, är glad åt min livsvisdom, önskar att min hälsa stått mig bi men det är oxå en nyttig livsläxa jag inte vill vara utan ... den att inte ta något för givet. Det tar jag med mig in i framtiden.

 
Jag började dagen med att kravla mig upp och sätta mig att titta ut på vintervädret. Efter morgonsysslor, promenad, disk och artros-skola ringde jag maken som berättade att han blir kvar på jobbet över natten med pannor som strular och ett oväder på ingång. Själv ägnade jag eftermiddagen åt att skriva en jätterolig artikel om engelska knyppelpinnar svarvade av Mr Barlow till föreningstidningen för oss knyppelnördar. Det finns så himla mycket roligt som man inte har en aning om!  Det blev väl dagens grej liksom - massor av snö och skriva på datorn ❄️ 
 
 
... och ikväll stickade jag klart sonens sockor och började på sonsonens...
 
 
Över änd out 🙋‍♀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0