Årets första torsdag

Lite av en "bits and pieces"-dag idag oxå. Efter morgonrutinerna jobbade jag med föreningsarbete några timmar - telefonsamtal, kallelse, tidning. Efter em-promenaden var det morotsdax 🥕 Det blev picklade morötter och kållåda, vilken innehåller nästan lika delar vitkål och morötter 🥕 Och så rårörde jag lingon i närodlad honung 🍯 
 
 
Jag fick slänga fyra stora morötter som var lika mycket svarta som oranga och nu har jag bara ett par stycken kvar... får se vad det blir av dem 😃🥕
 
Rambo blev utan middag. Nej, det blev han inte men han var upp på bordet och åt upp ena skålen köttfärs och ris och han påbörja den andra skålen innan jag fick syn på honom, så när det var matdax fick Bamse det som var kvar med extra mycket pellets. Rambo såg lite snopen ut, men han hade ju tagit för sig redan...
 
 
Har stickat klart en present men har efterarbetet kvar 🧶Har börjat sticka på ett par sockor till svärdottern 🧦  
 

Det har kommit lite snö under kvällen och det knarrade härligt under skosulorna på kvällspromenaden ❄️👞 
 
 
Sitter väl och stickar vid tvn tills jag tröttnar 🥱🧶

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0