Årets tredje fredag

Solen har varit i farten idag och fyllt mig med energi! Plockade julkulorna och ljusslingan ur utomhusgranen, tog ner julgardinerna och strök nya. En som jag tycker om...
 

... och två som jag inte tycker om... av två skäl.
 
 
Jag gillar inte när det ska knytas upp i snören och det blir snett och vint, sen är det väl oxå en liten tagg i hjärtat att maken köper fläckiga gardiner på loppis när jag handarbetar så mycket som jag gör, även om budskapen är fina ❤️ Nå, jag bestämde mig för att de får hänga där fram till i vår innan jag bestämmer mig för om jag ska "trolla bort" dem eller inte 😈
 
Bara ett par dagar till med gastrit-medicinen. Han är så tapper, även om han försöker komma undan 😢
 
Det tog en stund att snurra ihop ljusslingorna och leta kartongerna till mina virkade stjärnor. Tre promenader med hundarna blev det oxå innan maken sent omsider kom hem från jobbet, men då stod räkorna på bordet... 
 

Lugn kväll vid tvn. Fortsätter brodera på ett ufo (unfinished object) som legat i träda några år...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0