Easy going tuesday

Betydligt lugnare dag idag. Har mått illa. Det var ju grädde i mangokycklingen och jag börjar undra om illamåendet hänger ihop med grädde. Det verkar logiskt tycker jag. Det är samma fenomen som efter förra veckans risalamalta 🥣  

17 minuter mer dagsljus ☀️ 
 
Inga jättepromenader utan jag har ägnat mig åt telefonen istället. Tre längre samtal varav ett med änkan. Roade mig med att börja sticka ett par sockor samtidigt  🧶 🧦 
 
Till middag använde jag en av apelsinerna efter kylskåpsrensningen till att göra apelsinsås till krabbkakorna. Resten pressade jag till apelsinjuice som jag tänker ta imorgonbitti. Sen blir det att ta itu med alla morötter 🥕 
 
 
Bamse har varit betydligt piggare idag. Tänk om han gått runt och haft ont i magen en längre tid? Medicinen verkar ha effekt iallafall. Han har oxå lyckats nypa till Rambo rejält. Rambo har ont nånstans, fryser och vill ligga nära nära. Jag fick t.o.m handmata honom för han ville inte ha middag. Hoppas det är bättre imorgon...
 
 
Jag fryser oxå. Har letat fram en Omeprazol och krupit ner i kojen. Håller tummarna för en bättre morgondag 🤞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0