The workoholic in me...

Låg kvar i sängen en god stund efter jag vaknade imorse och funderade över kreativitet i kombo med tid. Skapa tar tid. Jag behövde verkligen gå igenom det med mig själv för jag tenderar att gå upp på högvarv och ånga på som bara den... mitt workoholic-problem, ni vet. Just nu håller jag på med mitt "hemliga projekt", jag har en 40x60cm stor canvas där jag ska prova "painting by numbers" (den jag fick hemlevererad av UPS igår), sen ligger en beställning hos Ateljé Margaretha på garn och "diamond painting" som jag oxå vill prova, de levereras v9-10. Meanwhile i Ugglebo ligger mina trä-ägg och väntar tillsammans med stenar jag plockat och färg jag köpt för att prova på att måla mandalas 🎨🖌 Sen har jag förstås mängder av garn och broderier, knypplingar i parti och minut, men det får vänta, liksom mandala-målningen. Skapa kan inte ske under stress. Dessutom borde jag ringa änkan... typ förra veckan...

I fokus de närmaste veckorna får bli mitt hemliga projekt som jag längtar efter att få berätta om (men bara om det blir klart), painting by numbers-tavlan så jag får in pensel-känslan och kan måla trä-äggen förhoppningsvis till påsk. Kvinno-broderiet är ingen brådska med, den pysslar jag med när jag inte har nåt annat att göra, men det vore jättekul om jag fick tummen ur och monterade fågelträdet som jag broderade klart för två år sen. I den sitter typ alla fåglar vi har ute i fågelmataren...
 
 
När garnet kommer i v9-10 blir det sock-stickning, en lite rolig utmaning till en vän. Det blir en bra plan, tror jag.
 
 
Det mer närliggande då, dagens plan? Jag bad maken köpa lite frukt när han åkte till Linas och köpte ägg förra veckan. Han kom hem med en rejäl klase bananer, ett gäng hårda päron, physalis, 2 mango och 6 kvitten.
 
 🥚 🍌 🍐 🥭 🍏
 
Men vad 17 är kvitten? Det har jag bara hört talas om och dessutom heter vår återvinningscentral här i Strängnäs just Kvitten. Ibland är maken lika hejdlös som jag är. Nån av entreprenörerna som ibland kommer till hans jobb berättade om kvitten-kompott och det skulle vara så gott, men nåt recept följde inte med hem. Ingen av oss har tagit en tugga frukt sen dess och inatt kommer han inte hem, ganska jobba hos en kompis. Jag började tugga mig igenom fruktskålen. Banan och päron till frukost... vi får se om jag lyckas hålla mig till min onsdagsplan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0