Alla packor

Idag har jag varit på äventyr med ett gäng barnbarn! Det var för mig tredje gången jag åkte till Krusius alpackor med barnbarn och gick promenad med dem. Eller Alla packor, som barnen sa. Vi fick oxå veta allt möjligt om dessa fina djur: vad dom äter, hur de låter, varifrån de kommer, att de är 40.000 år gamla... 
 
Att promenera 
med alpackor och barnbarn 
är ren mormorsfröjd ❣️
 
Penelope och Pacolino
 
Barillo, Galaxy, Penelope och Pacolino
 
 
Efter promenaden blev vi bjudna på fika där vi kunde ställa frågor och få svar. De bjöd även på sitt eget liv och det var sååå spännande: racing, Frankrike, Peru, jakt, musik, smide... Vi kom in på min bok och hon ville sälja den i sin bod så ikväll kom hon hem till mig och hämtade sex ex, ett till sig själv och fem på kommission, dvs hon betalar mig när hon säljer dem.
 
Jag är väldigt förtjust i svartbjörnen från Kanada 🐻
 
Luna hittade ännu en kompis - dvärgtaxvalpen Bijou ❣️

Det är så fantastiskt underbart att kunna umgås med barn och barnbarn igen utan all oro för covid-19. Visst kan man bli sjuk, men inte så allvarligt som före man fick vaccinet 💉 
 
Barnens glada skratt
väcker minnena från då
mina barn var små
 
1 juni 1993
 
Bamse och Rambo fick vara hos grannen och det hade gått bra. Det kändes så skönt att de fick vara under hennes överinseende nu när Bamse inte mått så bra, tack snälla 🙏 Nu äter han och dricker som han ska! Kisseriet får han kämpa med ett tag till och nu måste han bära tratten eftersom han börjat slicka på såret, det har han inte gjort tidigare. Ännu ett stort steg i tillfrisknandet ❣️

Tant är trött 👵🏻 Tant är inte van vid så mycket aktivitet 👵🏻 Tant är såååå glad och nöjd med dagen 👵🏻

"Tack för allt gott du mig ständigt ger
att känna, älska och äga.
Tack, gode Fader, för mycket mer
än jag kan tänka och säga" (psalm 210, vers 3)

🌎 Sov gott världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0