Bamse mår inte så bra …

... men jag hoppas att han snart kommer bli så mycket bättre. Det var jobbigt på förmiddagen när han vägrade dricka, men jag tvingade i honom vatten med en sån där medicin-spruta, ett par ml i taget. På eftermiddagen blev det bättre.
 
Gick upp före åtta och åt frukosten ute. Det var skönt idag oxå då tempen låg på 20+ och vi sovit med ACn på.
 
 
Fåglarnas kvitter
i den fuktiga värmen
blir till tropisk sång
 
Som sagt, det kändes jobbigt med Bamse på förmiddagen för inget ville riktigt funka. Att han inte åt brydde jag mig inte i för ett par dagars svält klarar han, men att han vägrade dricka var jobbigt. Det kändes lite bättre när vi gick ut och kissade för det kom faktiskt rent kiss till att börja med. Sen tog det stopp och han bara stod på tre ben och såg ut att vilja krysta medan det droppade blod, då bar jag honom resten av promenaden. Halv ett ringde en sköterska för att kolla och jag berättade läget, vi fick komma på återbesök redan kl ett så det blev stressigt. Innan vi åkte försökte jag få i honom lite vatten igen och glädjen var stor när han faktiskt själv slickade i sig vattnet från sprutan. Hos veterinären både drack han ur mina händer samt åt valpfoder som sköterskan bjöd på från en spatel. Han blev lite klämd och känd på och allt verkade bra, ingen feber. Efter besöket gick vi till Gorsingelund igen och han kunde kissa riktigt igen vilket lugnade mig för då har han fått i sig rätt mängd vatten. Eftermiddagen tillbringade han under köksbordet med en vattenskål bredvid sig som han drack ur mellan varven. Tredje promenaden orkade han inte gå men han kunde kissa och han åt även lite av sitt torrfoder plus lite av valpfodret vi fick med oss från veterinären. 

Allt kretsar kring min lilla Bams' nu och så får det bli till han piggnar till.
 
over änd out
 
Tassdopp i Mellanfjärden 5 juli 🐾  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0