Första fredan i juni

Ett envetet surr
väckte mig alltför tidigt
Hatar, hatar mygg!
 
Nej det är inte kul när myggen håller en vaken. Det var ljust i rummet, klockan var ca halv fem, men jag såg inte fanskapet så jag kunde få tyst på'n 🕟 Bzzzzzzz, bzzzzzz, BZZZZZZZ 🦟 Lyckades ändå ligga kvar i sängen och vila till halv nio eftersom jag satt uppe till ett inatt och trädde pärlor. 

Efter morgonsysslorna och promenad åkte jag in till stan, till Strängnäs Fusion Restaurang. Den var öppen idag och serverade vaccin 💉 En lite surrealistisk syn där vi stod i en lång kö till baren, iförda munskydd, där vi blev inskrivna för att ställa oss i ny kö framför baren för att till sist bli besprutade i ett rum bakom.

Nåt som allt färre bryr sig om nu 👣
 
Jag har kavlat upp 💪
 
När jag kom hem tog jag paus och ringde en väninna innan jag satte lite fart. Vattna ute och inne, ryggskola, lunch promenad och packa, prata med grannen och mamma, sen satte jag mig en liten stund med pärlvirkningen. När maken kom hem åkte vi in till stan och åt på utomhusservering. Spännande att våga sitta ute bland folk igen 😃
 
 
Väldigt trött ikväll. Hoppas det beror på för lite sömn och att det inte är biverkningar i antågande. Har tittat lite på tv och virkat några varv på körsbärsblommorna 🌸

 
Säger godnatt med en limerick jag började skriva igår efter att ha stirrat ut en bildåre:
 

En röd liten bil leker racer

På grusvägen motorvarven väser 

Du sätter livet i pant

om hundra kilo tant

på din vindruta landar och fräser

Peace ✌️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0