Husbilslogg 2: Hälsingland

Imorse ändrade vi rutinerna lite så jag gick morgonprommisen medan maken gjorde frukost. På förmiddagen umgicks vi ett par timmar med vännnerna och deras barn. De har haft covid så jag kände mig inte orolig över att min dos 2 inte nått full effekt ännu. Dessutom var vi mest ute. Himla roligt att träffa lite barn igen och svara på alla frågor: Varför har du fläckar på händerna? (Vitiligo) Varför skvätter Ragnar överallt när han äter? Varför är Bamse gammal när han bara är 11år? Varför kan man dra ut och in trappsteget på er husbil? 

 
Efter 12 åkte vi ut på vägarna igen. Siktet norrut. När vi närmade oss Söderhamn berättade jag om fiskeläget Skärså dit jag varit på bussresa med Huddinge för 4 år sen. Vi åkte dit.
 
Här fikade jag med goa kollegor och församlingsbor för fyra år sen ❤️

För fyra år sen åt vi här, på restaurang Albertina 
 
Pepparlaxmacka till lunch på Rökeriet. Till Rökeriet hann vi inte för fyra år sen.
 
Fizzi-nånting, kola/havssalt och saltlakrits på Glasseriet
 
Nöjda och mätta letade vi oss tillbaka till stora vägen och hittade ställplats vid Borka brygga utanför Enånger.

Nacki i bröd, rökta räkor och rökta laxstjärtar inhandlade på Skärså rökeri 😋
 
Kvällens sysselsättning 😍
 
Har pärlat på 300 pärlor för en provstump och börjat virka. Kvällspromenaden blev dagens längsta i den sköna kvällssvalkan i brisen från Östersjön.
 
💜 Sleep tight 💜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0