Mittenlördan i juli

Bamse mår bättre men inte bra. Det går åt rätt håll och oron börjar släppa. Jag har inte behövt bära honom alls idag och hälften av det han druckit har han druckit själv. Den andra hälften har jag tvingat i honom. Han kissar med bra stråle första gången på promenaden sen är det tomt, men han står inte längre som fastfrusen på tre ben (det är då jag fått hämta upp honom i famnen) utan börjar självmant gå efter nån minut. Ikväll åt han några kulor av sitt foder, det första han fått i sig förutom valpfodret hos veterinären.
 
 
Efter morgonpromenaden satte jag mig med målningen igen. Maken åkte till båten och jobbade med vattentanken.
 
Painting-by-numbers 
 
Efter ett par timmar gick jag ut med hundarna igen, packade badkläder och åkte ner till maken. Jag låg och plaskade i vattnet i över en halvtimme. Så skönt!
 
 
Jag låg i vattnet
bakom båten så länge
att jag blev skrynklig
 
 
Efter simturen
gick vi ner i båtruffen
och tog en tupplur
 
När vi kom hem satte jag mig vid datorn en stund innan hundarna fick komma ut en sväng och jag lagade mat - kalvfrikadeller idag. Jag gjorde matlådor åt maken och gick sen ut med Ragnar och plockade en liter hallon.
 
Han är en god bärplockarhjälp, min bevingade lille "son"

 
En promenad till har det blivit, och vaniljglass med chokladsås och nyplockade hallon 😋 Nu får maken ta en sista sväng så jag får gå och knyta mig 🥱 
 
37 grader‼️
När upphör soldyrkarna
tycka det är skönt

 
🌞 Godnatt världen 💦 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0