Blandad kompott

Imorse var det Bamse som åkte i duschen för han skulle till veterinären. Ca två timmar senare var vi där och han var redan torr. Det är varmt ute så han torkade fort 🥵
 
 
Det var tackochlov inte så illa som jag befarat. Jag var rädd att det skulle sitta stenar i urinröret eftersom han blöder ibland när han kissar tomt i slutet av promenaderna, men det fanns inget där. Däremot visade röntgen att stenarna i blåsan var vassa och förmodligen inte av den typen som löses upp av urinstenslösande foder. Han skulle skicka remissvar till första veterinären så får hon ta ställning till ev operation.
 
Kolla! Den jäkeln ser ut som en stjärnanis!
 
Det veterinären reagerade än mer på var vad han hade i tarmarna. "Äter han färskfoder? Isåfall är det en dålig kvalitet med så mycket benbitar!" Men han får ju bara fått lite kokt köttfärs tillsammans med det nya fodret‼️ Det enda jag kan tänka mig att han fått i sig är grus, för han hann ta några rejäla tuggor jord när vi var på väg från festen igår. Han äter gärna både jord och svarta myror 🐜 Varför gör han så? Nå, det där i tarmarna ska väl komma ut, men urinstenarna gör det förmodligen inte. Efter veterinärbesöket gick vi promenad ner till tågspåren, alltid trevligt att gå på nya ställen.
 
 
När vi kom hem igen läste jag med stor behållning det min kompis skrivit, sen gick jag ut och skördade rabarber. Det blev rabarberkräm, pannkaksmet och så skalade jag räkor. Bäst som jag stod där och stekte pannkakor till kvällens crêpes fick jag ett oväntat samtal som jag ska berätta mer om framåt helgen 🥞 Jag blev både väldigt överraskad och väldigt glad 😃 
 
Lugn kväll med stickor och tv. 

"Bajsmattan" blir rätt häftig tycker jag. Men det finns en risk att maken kidnappar den till husbilen. Det är inte alls trist, då får jag ju sticka en till 😍🧶 
 
Händerna rör sig
Monotont meditativt 
En randig matta 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0