Förberedelse

Idag åkte vovvarna och jag till veterinären. De fick en cocktail med olika vaccin som de måste ha när de börjar dagis 💉
 
 
De var jätteduktiga och belönades med en fin promenad längs Mälaren invid Säby Gård där veterinären har sin praktik 👍
 
 
Spontant gjorde jag en liten utflykt. Jag körde av vid Aspö handel och körde ända ner till färjfästet mot Arnö. Vi har pratat om att åka över till Arnö men det har inte blivit av än.

 
På tillbakavägen svängde jag av vid Aspö runsten men gick aldrig fram till stenen. Där man kunde ställa bilen var det 700 meter genom manshögt gräs och myggrik skog så det får vänta till ett bättre tillfälle.
 
 
Istället stannade jag vid Aspö kyrka och gick ett varv. Den har anor från 1100-talet och har byggts på och om under århundradena.
 
Eric Wrangels familjegrav var speciell! Eric Wrangel är en av dem som bott på Säby.
 
Jag åkte hem och åt lunch, sen satte jag mig med pärlorna igen. 1332 pärlor har jag trätt på garnet och ikväll har jag börjat virka. Får inte fram den effekt jag ville ha. Skulle valt turkosa pärlor istället för kiwigrönt 🥝 men det går väl att göra om. Troligen beställer jag fler pärlor snart 🤩
 
 
🥝 Godnatt världen 🦟

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0