Midsommardagen 2021

Det har varit en lugn dag. Vi har väntat på regnet som aldrig kom. Maken har jobbat på tomten och jag har gjort klart mitt första pärlarmband, den kiwigröna med röd vallmo. 
 
När det var klart gjorde jag en stump av pärlorna jag trätt på extra, så jag lätt kan mäta om jag vill göra nåt längre med samma mönster. Sen pärlade jag 6 rapporter med hjärtan. Mönstret var i vitt med mörk- och ljusrosa pärlor men de färgerna har jag inte så det blev kiwigrönt igen med helröda hjärtan. 

Händerna jobbar
Monotont, meditativt
Lisa för själen
 
Mycket kiwigrönt blir det 🥝 Jag köpte flera 30-grams rör i tron att de var små, men ett rör rymmer minst 1000 pärlor, kanske det dubbla! Jag köpte fyra rör kiwigröna pärlor och det syns knappt att jag använt hundratals av dem‼️
 
  
Plötsligt såg jag hur
sliten min hand har blivit!
Erfarenheten!
 
Det har varit dagen i stort. Grillade färdiga kycklingspett till middag och vi har varit ute hela dagen 🦟
 
🌺🍃Godnatt världen 🍃🌺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0