Nåt gammalt och nåt nytt

Jomen, klagat på mygg har jag ju gjort i flera dagar nu. Det börjar bli gammalt. Min nya chef ringde i ett helt annat ärende när jag var ute och slogs med myggen, och hen som berättade att hen hört att det är ett myggår i år, och det var jag inte sen att bekräfta. Myggor brukar inte gilla mig men just nu ser det ut som jag har mässlingen eller nåt 🙄 De hittar in överallt 🦟
 
Massmord en vanlig tv-kväll
 
I förmiddags skickade maken iväg mig till systemet för att köpa lite vin till midsommar. Det passade perfekt för jag skulle ändå hämta ut ett paket nästan vägg i vägg med systemet och så kunde jag titta till min utställning. Alla trasor hänger uppe och jag håller tummarna för att limmet håller en vecka till. Jag har fått mail om att de ska plockas ner om en vecka. 

 
Paketet innehöll nåt nytt. Pärlor! 300 gram pärlor för att vara exakt, samt garn, virknål och pärlnålar.
 

Eftermiddagen har ägnats åt datorn och kvällen åt att lära mig pärlvirkning. Jag hade tänkt gå direkt på ett riktigt mönster men jag var nog klok när jag gjorde en prov-tub. Nu har jag fått in tekniken och vet hur jag ska tänka när det gäller längd.
 
6 pärlor x 50 varv = 300 pärlor och 8 cm 🇯🇲 
 
Vi får se om det blir en fortsättning imorgon 😃
 
🍃🌺 Godnatt världen 🌺🍃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0