Skapelsen fröjdas 🥳🎉

Idag har jag tillåtit mig att "bara vara", fundera över livets tvära kast, över att fyllas av och att dräneras på energi, hur man vissa dagar reagerar så starkt på saker som man andra dagar inte ens reagerar på, hur livet går i vida cirklar och spiraler, upp och ner ⬆️⬇️

Varför är ensamhet och tystnad ångestfylld ibland och ren njutning en annan gång? Varför skänker människors fest och glam mig glädje ena dagen och irritation en annan? Varför händer det så mycket skit i livet under en period för att i nästa period kommer allt bra som på löpande band? Livets stora gåta... eller snarare en av dem. 
 
Vår otroliga jättevallmo. Vissa år får vi bara några få blommor men i år har vi ca 20 knoppar, fem är i blom redan nu. Tvärtom var det med buskpionen som brukar vara översållad med blommor, knappt hälften i år.
 
 
Just nu känns det som jag har ett gott flow i mitt liv. Det kanske upphör imorgon, kanske kommer det pågå i flera år, vem vet. Just idag njuter jag livets goda. Just idag njuter jag gott flow. Idag är idag. Morgondagen vet vi egentligen inte så mycket om.
 
 
Jag ska sitta kvar här en stund till och njuta vädrets växlingar. Ömsom sol 🌞 ömsom regn ☔️ Jag är rädd att jinxa det goda som är och kan vara i antågande så jag ruvar på dessa ting ett tag till. Kläcker nog ett "ägg" i taget här i bloggen🥚
 
Maken jobbar i båten och kommer hem om en stund. Då ska jag göra panerade nuggets av fläskfilé, koka ris och skära upp olika melonsorter till middag 🍉 
 
Gråmulen lördag
Regnet smattrar och smattrar
Skapelsen fröjdas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0