Grådassig fredag

Maken hade uppmärksammat och uppskattat hälsningen imorse. 

Han hade sett den direkt han öppnade dörren och gått runt den. Imorse när jag gick upp hade den regnat bort, nästan.
 
I övrigt har det varit en bra dag. Hundarna har vägrat gå långt i vätan och det har varit ok för mig. Mina gummistövlar är toppen men de är tunga...
 
 
Det blev en del telefonprat idag, en del dator och så jobbade jag en stund med att rita en mindre Lilla My. Gav upp! Hittade ett pärlplatte-mönster på Pinetrest som kan funka och skickade förlagan till maken för utskrift. Började skissa på frukt och grönt till sommarens utställning på Vadstena spetsmuseum istället. Får se om det blir nåt...
 
 
Fixade glasnudelsallad till middag och ritade upp pärlplatteLillaMy på rutpapper när maken kom hem och har börjat sticka ikväll 🧶 Får se om mina matematiska uträkningar stämmer om ca 45 varv 😉
 

Gillar utmaningar på rätt nivå 😄
 
Moonshiners på tv. Helt rätt (?) en fredagkväll 🍻 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0