Halo 🌜

Det blev en magisk avslutning pÄ en fin dag i Roslagen. Innan jag Äkte frÄn förÀldrarna gick jag en kort svÀng med hundarna, mÄnen var drygt halv men sken klart med en halo runt sig. KÀndes vÀldigt speciellt att gÄ pÄ vÀgen i kolmörkret, upplyst av endast stjÀrnorna och mÄnen med sin ring...
 
Jag fick ingen bra bild, men man kan ana det optiska ljusfenomenet 🌜 
 
Som sagt: dagen har tillbringats i Roslagen hos mina förÀldrar. Jag kÀnner mig privilegierad som har möjligheten. Det Àr jÀtteroligt att kunna laga lite mat som de uppskattar och ta med plus att kunna fÄ umgÄs nÄgra timmar i hÀrlig miljö.
 
Bamse ligger i rabatten och försöker se ut som en vit svan som ruvar i sitt rede 🩱 
 
PĂ„ vĂ€gen hem (jag Ă€lskar att köra lĂ„ngt, ju lĂ€ngre ju bĂ€ttre!) blĂ€ndar jag alltid av nĂ€r jag ser stillastĂ„ende lastbilar... tĂ€nker att Ă€ven om de har mörklĂ€ggningsgardiner och Ă€r vana sĂ„ vill jag göra det lilla jag kan för att inte störa deras vila. Och sĂ„ Ă€r jag sugen! ... NĂ€r jag gick diakonutbildningen berĂ€ttade en av mina medstudenter att vi idag (för 15 Ă„r sen) i snitt gick igenom 3 olika yrken under ett arbetsliv. Hon hade utbildat sig till bonde pĂ„ naturbruksskola, jobbat mĂ„nga Ă„r som som taxichaufför och nu blev hon diakon. Detta har följt mig. Mitt kall och det/den jag Ă€r Ă€r diakon och det har jag varit i 15 Ă„r . Det Ă€r ofrĂ„nkomligt. Jag Ă€r... Mitt arbete som receptionist i 14 Ă„r har format mig till den jag Ă€r yrkesmĂ€ssigt. Ska jag fortsĂ€tta arbeta som diakon eller ska jag fortsĂ€tta utbilda mig, vidareutbilda mig till lastbilschaufför? IsĂ„fall skulle jag bĂ„de passa in i den statistiken samt göra nĂ„t annat jag tycker om 📈 SĂ„ nyttigt det Ă€r att fundera och reflektera....

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0