Hemma-torsdag

Egentligen skulle min nästäldsta komma hit för långpromenad med hundarna idag, men hennes son behövde vara hemma från dagis och ville ha mysdag med sin mamma. Vi bokade om till nästa vecka. Jag gick in i segheten igen... men kom så småningom iväg på en lite längre förmiddagspromenad med hundarna. Vi gick till sandtaget och njöt av utsikten, sen fortsatte vi ner till Mälaren och hundbadet. Där blev vi sittande en bra stund. Bamse plockade is i strandkanten, Rambo pendlade mellan att tugga på vass och pinnar och att sitta i knä och värma sig. Jag lyssnade på isen, den sjöng idag.
 
 
Ljudet när isen sjunger påminner lite om det ofödda barnets hjärtljud man hör via den där apparaten de trycker mot magen... fast bara ett långsamt hjärtljud i taget. Försökte spela in ljudet men en motorsåg i fjärran samt två hundar som går i den vissna vassen störde för mycket. Upplevelsen får sparas i min egen minnesbank istället.
 
 
Efter ca två timmars kall utevistelse i solen var vi hemma igen. Har haft svårt att företa mig nåt vettigt. Har pratat med mamma och änkan samt haft lite mailväxling med förlaget och min nya handläggare. Spännande. I övrigt har jag suttit under en filt och småfrusit lite. Borde förstås preppat mig med långkallingar men jag hade inte planerat att sitta ute så länge som det råkade bli.
 
Det blev inte italienskt idag, fjärde dagen i italienska veckan, men maken handlade på hemvägen så jag kan göra italienskt imorgon. Idag blev det panerade fläsknoisetter och potatismosgratäng.
 
Maken skickade mig säng halv åtta 🕢 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0