Roslags-onsdag

Det är som om jag hade en inbyggd timer i mig... tänker jag att det tar två timmar att bli klar så tar det två timmar ✅ Från att kliva upp, mata djur och mig själv, bädda, diska, packa, artrosskola, promenad... Två timmar på minuten. Och det är inte första gången.
 
Klockan tio satt jag i bilen 🕙 En stund efter klockan tolv var jag uppe i Roslagen hos föräldrarna 🕛 Som vanligt började jag med en vovvenad ner till sjön och därefter brevlådan. Det känns skönt att börja vistelsen så för då får vi röra på oss efter den långa bilresan och så vet jag att hundarna klarar sig en god stund.
 

När vi var på väg från "sjön" (Norrtäljeviken och början till Ålands hav...) till brevlådan såg jag en citronfjäril 🦋
 

... och på väg från brevlådan till föräldrarna såg jag hur samma, eller en annan citronfjäril, landade i lingonriset. När jag smög över diket trodde jag inte mina ögon 👀 men där satt två nykläckta citroner och torkade i solen
🍋 🦋 Vilken upplevelse! 3 mars!
 

Helt lyrisk berättade jag för föräldrarna om fjärilarna varpå mamma svarar nyfiket nåt i stil med att "ok, är det nåt särskilt med det?" Underbart perspektiv! Jag älskar det ❤️ Dessa fantastiska fjärilar hjälpte till att göra min dag helt galet fantastisk!
 
 
Efter en kopp the och en nybakt tranbärs-bar åkte pappa och jag till Audika och fick hans nya hörapparater utprovade.
 
 
Vi pantade typ en miljon flaskor och köpte munskydd och visir på vägen hem. Skyddsutrustningen ska vi ha på måndag när jag ska hänga med mamma på äventyr. Efter ännu en promenad, denna gång till bryggan ...
 

... och ännu en naturupplevelse i form av två kärlekskranka (?) stjärtmesar. Vilka underbart söta fåglar de är! Som en golfboll med stora svarta ögon och en lång svart stjärt 👀 
 
... värmde jag köttfärssås, kokade spaghetti och fixade bechamelsås till en lasagne med resten av köttfärssåsen. Så kul att min matlagning är uppskattad 👍
 
Efter glass och en kort vovvenad i mörkret begav jag mig hemåt. Kom hem 21.45 och tog sistanaden innan jag gick in. Maken sov så gott. Tog ett par kex med Castello, för det är så jag vill ha Castello och inte i en misslyckad pastasås.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0