Storkok đŸ„˜

Kanske den hĂ€rligaste tiden pĂ„ Ă„ret? FĂ„glarnas kvitter Ă€r nĂ€sta öronbedövande. HĂ€r sitter koltrasten i en grantopp och ger en serenad nĂ€r vi gĂ„r förbi 🐩 
 
Idag har jag bakat och lagat mat. Ett bananbröd, 10 frö-bars, en sats köttfÀrssÄs som ska bli lasagne imorgon...
 
 
... 6 portioner italienska köttbullar i sÄs ...
 
 
... och en omgÄng köttfÀrs och ris till hundarna. De fÄr alltid lite hemkokt till sina pellets, de fÄr dela pÄ en kaviarburk. 
 
 
Det och grovdisken tog nÀstan hela dagen. Efter vÀl utrÀttat vÀrv duschade jag Rambo, borstade Bamse och bytte rena överdrag pÄ deras puffar. Medan tvÀttmaskinen med plÀdar och överdrag snurrade i maskinen la jag mig i solen och gosade. SÄ skönt!
 
 
Maken hörde av sig att han skulle bli sen, alternativt inte komma hem alls sĂ„ jag tog tredjenaden och Ă„t mina italienska köttbullar sjĂ€lv. Hans middag blev matlĂ„da och den stĂ„r kvar i kylen för han blev kvar pĂ„ jobbet. SjĂ€lv tog jag mig en ledig kvĂ€ll vid Tvn och nu Ă€r det sĂ€ngtajm 🛌 
 
Godnatt vĂ€rlden 🌍

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0