Fnattig ‼️

Det hände jättemycket idag ‼️ Eller igår för klockan är ju way over midnatt 🕛
 
Vaknade tidigt och gick upp och duschade. Kröp ner i sängen en stund för det är så himla skönt att göra det när det är svalt i huset, att ligga och kura under täcket med en hund eller två, och få upp värmen igen 💖
 
Sen var det full fart. Kvart i tio satt jag i bilen och strax efter 11 använde jag Täby. Där plockade jag upp paraplyet med knypplingar (jag har knypplat fyra av dem, det är ett gemensamt projekt av föreningen Knyppelpinnarna) som kommer hänga på Spetsmuseet i Vadstena under sommaren (öppet från 2/7-->7v, fre-sön). Strax efter 12 var jag uppe hos föräldrarna i Roslagen. Alltid lika trevligt!
 
De är de första som läser min bok fysiskt... och det var härligt att se dem när de bläddrade i boken  💖
 
Vi hade en trevlig dag. Jag gick ett par kortare och en längre promenad med hundarna, vi åkte in till Norrtälje för att hämta medicin men vi njöt även Biltema-glass.
 
När jag var barn fanns flygplanet i Societetsparken och var konditori. Det stängdes så småningom av Hälsovårdsnämnden. Idag står det invid Coop vid ankarrondellen. Det ser så litet ut! När jag var och fikade med mamma, pappa, farmor och farfar var det jättestort! Och så visste jag att det var just en DC3 som pappa åkte till Afrika med. Många mellanlandningar - 1940-tal. Time changes...
 
Vitsippsbackarna har i år varit helt otroliga! Lågarö inget undantag ‼️

Nu är det 50 år sen jag lärde mig att simma här...
 
Vartefter dagen gått har två besked kommit.
1. Min bok finns nu till försäljning på Vulkans nätbutik.
 
Jättekul och skitläskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0